Gå til innhold

Første Desember

desember 1, 2009

1

Nå kan du åpne den første luken… Rolig… Og kikk inn.

Julekalendere er det bilde av i luken. Min er veldig fin, synes jeg.

Julemysteriet av Jostein Gaarder handler om Joakim som finner en gammel julekalender i en butikk. Så er det lam, biler, jul, bokhandler, Betlehem, historien, julekalendere, mystikk, papirlapper, myter, fotografier, kirker, mysterier, hyrder, vise menn, om å glede seg, roser og engler. Mest engler. Jeg liker Umuriel best.

 

4 kommentarer leave one →
  1. desember 1, 2009 4:04 pm

    jeg tror jeg aldri har lest julemysteriet, den hørtes fin ut:) likte bildet og at du ønsker deg samlede mummi-tegneserier Volum 1 til jul:D

  2. desember 1, 2009 4:22 pm

    Den må jeg lese! Hvis den er halvparten så bra som Kabalmysteriet, vil den fortsatt være utrolig bra:D

  3. desember 1, 2009 7:10 pm

    Åh, så fint boktips! Det skal jeg skrive på hjertet.

    • Toggy permalink*
      desember 2, 2009 6:23 pm

      Hug a bug og Anna: Den er kjempefin. Dere burde virkelig lese den.
      Nina: Jeg har aldri lest kabalmysteriet, faktisk. Julemysteriet er nydelig, men på en barnebok-aktig måte. Søt og enkel, men samtidig tvetydig og komplisert.

Legg igjen en kommentar