Skip to content

Prestekraveland

oktober 11, 2009

Klikk på bildet for link.


Nå vil jeg finne meg en mann

og dra til Prestekraveland.

Der vil jeg be

en vennlig fe:

Å, gjør oss bitte, bitte små,

så både han

og jeg går an

I Prestekraveland.

Og når vi er blitt bitte små,

tar jeg meg en marikåpe på

med gule bånd.

Og hånd i hånd

går vi i gresset, han og jeg,

der kjerrlingrokk

og mauretråkk

er kjempetrær og vei.

Der hviler sommerfuglen tørt

i klokkeblomstens blondeskjørt,

imens en bi

som flyr forbi

kan skremme hjertet opp i én.

Det er en gul

fortrollet fugl

med seks uhyre ben.

Og blader svaier mot det blå

med svære, svarte udyr på.

En edderkopp

har festet opp

gardiner i et silkestrå.

Den ligger sur

og tykk på lur,

umettelig og grå.

Ja, farer lurer overalt.

Og vi blir kanskje overfalt.

Snart sklir vi mot

en blomsterfot,

snart må vi plaske i en foss

fra kløveren,

den røderen,

som heller dugg på oss.

Men vi skal bygge oss et hus

i Prestekraveskogens sus,

en bungalow

av grønne strå,

og en allé av løvetann

skal vise vei

til ham og meg

i Prestekraveland.

Inger Hagerup

No comments yet

Legg igjen en kommentar

