Skip to content

Mørketid

mars 28, 2009

Timen mellom klokken halv ni og halv ti i kveld vil bli mørk.

Det er vakkert. Hele verden går sammen om en eneste liten time uten elektrisitet. Det er jo selvfølgelig mange som ikke kommer til å følge proskjektet, men de kan vi velge å ignorere. Mamma og jeg har bestemt at vi skal spille kort i leiligheten hennes gjennom den timen. Istedet for å se på tv, som vi pleier. Og det blir fint å se ut vinduet uten å se et eneste lys. Jeg håper det blir sånn. At det ikke spoleres. Mørketid, i hele verden.

Noen tenker jo sikkert at dette ikke er noe vits i. «Vi kommer jo ikke til å redde isbjørnen på bare en time uansett hvor mange som skrur av lyset i én time.» Men da har man jo ikke forstått hva målet til alle oss lysslukkende er. Målet er jo å få folk fra hele verden til å gå sammen om en eneste ting. En utrolig liten ting i forhold til resten av verdens konflikter. Å symbolisere at det kan gjøres! Det er ikke umulig!

Avse én eneste time. Og hjelp til å bevise at det er mulig.

Favorittvinduskarmen min.
3 kommentarer leave one →
  1. mars 29, 2009 10:08 am

    Sv: Åååå, for en fin historie. Nå fikk jeg frysninger.

    Vi slukket lyset hjemme, før vi reiste bort. Men jeg vet ikke om det telles. Der vi var slukket de ikke lyset. Når jeg så ut vinduet klokken ni, så man ikke noen forskjell i bygda vår. Bygdetullinger.

  2. mars 29, 2009 7:12 pm

    Så fin fin en blogg du har…:-):-) Man finner fine perler hele tiden:-)
    Legger deg til i blogglisten min hvis det er greit!

  3. mars 29, 2009 9:19 pm

    Vi slukket lyset hjemme hos oss, men byen min var ikke offisielt med på Earth Hour, dessverre. Jeg beundrer at så mange verden over fortsatt er villige til å gjøre en innsats. Jorda er virkelig screwed up, men det finnes håp. Det beviser Earth Hour.

Legg igjen en kommentar

