Skip to content

Mitt verksted

mars 20, 2009

Skrivebua oppdaget jeg for rundt fem år siden. Jeg ble ganske hekta med en gang. Det var på den tiden hvor jeg elsket å lese, men skrev lite. Da jeg begynte på skrivebua, fikk jeg en veldig «skrivedilla». Jeg skrev masserart, mest slike små dikt på rim om kjæledyr og godteri. Etter en stund gikk jeg lei, fordi jeg ikke fikk noen kommentarer. (Jeg hadde enda ikke skjønt poenget med jeg-kommenterer-deg-så-kommenterer-du-meg-opplegget.) Etter en lang pause fant jeg endelig tilbake til siden. Jeg tror jeg hadde forandret meg ganske mye, for tekstene mine fikk en plutselig vending fra den gang. For det meste surfet jeg rundt på siden og leste andres tekster, altså for det meste tekster av folk som var et par år eldre enn meg. Der fikk jeg mye insirasjon og jeg begynte å skrive veslevoksent og selvhøytidelig. Etter en stund begynte noen små kommentarer å strømme på. Jeg ble ivrigere, for jeg oppdaget hvor morsomt det var å skrive når noen kommenterte deg. Men etter en stund gikk jeg lei, igjen.

Profilen jeg har nå har jeg hatt i rundt tre år. Først het den «Dagdrømmer» (åjada) men etterhvert byttet jeg navn til «Toggy», og det er det nicket jeg har brukt rundt om på internett siden det.

Slik skrivebua er nå, er den ganske annerledes fra da jeg startet der. Men den har forandret seg til det bedre, heldigvis. Profilsystemet er ryddig og nyttig, fordi man får vite litt om personen som skriver. Når man starter på skrivebua må alle tekstene dine leses og godkjennes av redaksjonen. Jeg husker hvordan det var og jeg skjønner at det kan være irriterende. Men bare vær tolmodig, for når du har vært medlem en god stund blir du oppgradert og du vil få mer frihet.

Vil du lese mine ting? Søk på «Toggy» i profilene. Jeg kan dessverre ikke gi en hurtiglink.

No comments yet

Legg igjen en kommentar

