Skip to content

En bærbar nødvendighet

mars 14, 2009

En ting jeg må ha i vesken når jeg går fra huset, er en notatbok. Hvis jeg roter i vesken og ikke finner notatboken, blir jeg nærvøs. Ikke det at jeg tenker geniale tanker hele tiden og trenger en notatbok for å huske alle sammen. Nesten tverdt imot, for jeg tenker sjelden ting jeg må huske til senere. Men det er muligheten som teller. Jeg har muligheten til å skrive ned ideer, så jeg trenger ikke være redd for å miste dem. Derfor flyter tankene lettere, når jeg ikke tenker «Ikke kom på noe bra! Du kommer bare til å glemme det!».

I notatboken min skriver jeg alt som jeg synes trenger å forvares. Spøkelseshistorier jeg ikke vil glemme, lister til innkjøp, sanger jeg må høre på, utkast til tekster og små rablinger av ting jeg ser forskjellige steder. Den er blomstret og jeg fikk den av farmor for en stund siden.

Når jeg har skrevet den ut vil jeg ha en bok herfra. Det er derfra bildene er også.

—-

Som du kanskje ser har jeg fått meg nytt tema her. Jeg synes det ble mye ryddigere her nå, blandt annet fordi det ble større plass til innleggene så ordene ikke blir presset sammen på en stygg måte. Dessuten er det blitt større plass til den nydelige (eh) monsterheaderen min. Hva synes du? Men det er en ting jeg gjerne ville endret på og det er den blå skriften i menyen. Noen som vet hvordan man gjør det?

2 kommentarer leave one →
  1. mars 14, 2009 9:44 pm

    Jeg har også med meg en notatbok, selv om jeg sjelden skriver noe ned. For meg er det også muligheten som teller. Jeg vil bli flinkere, da, til å bruke den. Jeg elsker velbruke, gamle notatbøker – de er som en skattekiste når man finner dem igjen.

    Nytt tema var kjempefint! 🙂

  2. Toggy permalink*
    mars 14, 2009 10:16 pm

    Sånn er det også med meg, at man blir flinkere når man har muligheten.
    Tusen takk!

Legg igjen en kommentar

